REGULAMINY
Regulamin spotkań Wspólnoty Krwi Chrystusa
1. Miesięczne spotkanie formacyjne w
diecezji.
Główne
elementy spotkania diecezjalnego:
- Msza Święta lub adoracja Najświętszego
Sakramentu.
- Spotkanie prowadzą animatorzy
diecezjalni.
- Przekazanie tematu formacyjnego.
- Sprawy organizacyjne, ekonomiczne.
- Planowanie i koordynacja apostolstwa w
diecezji, parafiach.
- Możliwość dzielenia się świadectwami,
doświadczeniami.
- Modlitwa na zakończenie.
Spotkanie
w diecezji powinny odbywać się raz w miesiącu, zalecane w stałym miejscu,
uzgodnionym wspólnie.
2. Miesięczne spotkanie parafialne
dla wszystkich.
Spotkanie
prowadzą animatorzy parafialni.
Elementy
spotkania jak w spotkaniu diecezjalnym dostosowuje się do warunków i możliwości
w parafii.
3. Tygodniowe spotkanie w grupie.
Spotkanie
w grupie prowadzi animator, który może poprosić inną osobę o prowadzenie
modlitwy.
I. Wymiana
doświadczeń.
Samo
doświadczenie, powinno być zwięzłą wypowiedzią jednorazową oraz powinno
zawierać trzy elementy:
a)
problem –
sytuacja/zdarzenie;
b)
pomoc Boża przez
moc Słowa Życia/ doświadczenie Bożej interwencji;
c)
owoc – skutek
Bożego działania w nas/ doświadczenie przemiany wewnętrznej;
II. Rozważanie.
Warunkiem
szczerej, owocnej i miłej Bogu modlitwy jest wcześniejsze wzajemne pojednanie.
a)
Odmówienie przez
prowadzącego modlitwy do Ducha Świętego, lub wspólne zaśpiewanie pieśni do
Ducha Świętego.
b)
Głośne odczytanie
przez jednego z uczestników wcześniej wybranego fragmentu Pisma św., zazwyczaj
Ewangelii z najbliższej niedzieli. Pozostali w tym czasie nie patrząc w tekst,
wsłuchują się w treść Słowa Bożego.
c)
Poszukiwanie w
chwili ciszy odpowiedzi na zadane w sercu pytanie: „Co Pan Bóg mówi do mnie osobiście
przez rozważany tekst?” Poszukiwanie
jest też próbą odpowiedzi na pytania: „Co
powinienem w swym życiu zmienić, o co prosić, za co przepraszać, za co
dziękować?” W tym czasie istnieje
możliwość indywidualnego, cichego przeczytania rozważanego fragmentu.
d)
Dzielenie się
osobistym odbiorem Słowa Bożego.
Znakiem
gotowości do dzielenia jest zamknięte Pismo św. Prowadzący dyskretnie sprawdza
gotowość i daje znak do rozpoczęcia wymiany.
Dzielenie
odbywa się w spontanicznej kolejności i rozpoczęte zostaje przytoczeniem treści
najmocniej przeżytego zdania/słowa. Polega na wypowiedzi jednorazowej,
zwięzłej, sformułowanej zrozumiale, bez komentarzy i odniesień do treści
wypowiadanych przez pozostałe osoby.
Wypowiedzi
dokonuje się w pierwszej osobie liczby pojedynczej – „ja”.
III. Modlitwa spontaniczna
Krótkie
aktualne modlitwy, wynikające z rozważanego fragmentu i dotyczące
poszczególnych osób, uczestników (uwielbienie, dziękczynienie, przeproszenie,
prośby).
IV. Wspólny wybór nowego „Słowa Życia”.
V. Krótka modlitwa na zakończenie spotkania.
Vademecum animatora
1. Wprowadzenie kandydata do WKC
Osoby
zainteresowane wstąpieniem do wspólnoty są kierowane do animatora parafialnego
lub diecezjalnego. Animator diecezjalny jest odpowiedzialny za formację
kandydatów, tj. organizuje spotkania z kandydatami, przekazuje im podstawowe tematy formacyjne, zgłasza do rady
podregionu gotowość kandydata do wstąpienia, ustalając termin tego
wstąpienia. Animator grupy, w której
spotkaniach uczestniczy kandydat, przekazuje opinię o kandydacie animatorowi
diecezjalnemu w osobistej rozmowie.
2. Odpowiedzialność za formację członków.
Animator dba o rozwój Wspólnoty, troszcząc się o formację członków, poprzez
prowadzenie spotkań i przekazywanie tematów formacyjnych, a także zachęcanie do
udziału w skupieniach, rekolekcjach.
Animator zachęca członków, którzy
nie należą do grupy, aby decydowali się na czynne uczestnictwo w życiu WKC, tj.
udział w spotkaniach w grupie. Tacy członkowie, jeżeli nie zdecydują się na
przynależność do grupy, zaproszeni są tylko na
odpusty, wspólne spotkania parafialne i adoracje Najświętszego
Sakramentu, bez możliwości prowadzenia adoracji.
3.Troska animatorów o chorych starszych członków WKC.
Animator dba o łączność z członkami grup, którzy z
racji wieku, choroby nie mogą
uczestniczyć w cotygodniowych spotkaniach grupy, odwiedzając ich, z okazji
świąt, imienin, jubileuszy, czy zwyczajnie, aby razem się pomodlić,
porozmawiać, przekazać wyrazy pamięci.
4. Kadencja
Okres
kadencji animatorów trwa 3 lata.
W
maju lub czerwcu odbywają się wybory animatorów krajowych, w podregionach i
diecezjach zmiany dokonuje się jesienią , a do końca roku kalendarzowego w
parafiach.
By mogła być zachowana kadencyjność,
zaleca się , aby animatorzy troszczyli się o to, żeby mieć swoich następców.
Vademecum kandydata
Osoba,
zainteresowana duchowością Krwi Chrystusa i wstąpieniem do Wspólnoty, kierowana
jest do animatora parafialnego lub diecezjalnego.
Kandydat
na spotkaniu z animatorem diecezjalnym WKC otrzymuje podstawowe informacje o
Wspólnocie i jeżeli wyraża chęć wstąpienia na kolejnych spotkaniach dla
kandydatów, przekazywane mu są podstawowe tematy formacyjne. W tym samym czasie
kandydat jest wprowadzony (przez animatora diecezjalnego) grupy Krwi Chrystusa,
gdzie uczestniczy w tygodniowych spotkaniach z rozważaniem Pisma Świętego.
Kandydat
poznaje bliżej duchowość Krwi Chrystusa, o ile to możliwe, poprzez:
·
przyjazd do
Domu Misyjnego,
·
poznanie i
czytanie literatury wydawnictwa Misjonarzy Krwi Chrystusa,
·
uczestnictwo w
odpustach, czuwaniu nocnym,
·
udział w
skupieniach,
·
uczestnictwo w
spotkaniach WKC w parafii.
Do 1.
roku czasu, kandydat powinien zakończyć formację podstawową, zadeklarować
wstąpienie do WKC. Nie może przedłużać czasu przygotowań w nieskończoność i
uczestniczyć w spotkaniach grupy jako sympatyk.
Po
odbyciu formacji podstawowej, kandydat uczestniczy w skupieniu lub
rekolekcjach, w Domu Misyjnym, na których wstępuje do WKC. Po uzgodnieniu
terminu wstąpienia kandydat przygotowuje „List do Jezusa” z prośbą o przyjęcie
do WKC, zawierający w sobie 3 elementy: „ dziękuję za…”, „przepraszam…”, „proszę…” Podczas Mszy św. lub
nabożeństwa kandydat odczytuje przygotowany przez siebie „List” Moderator WKC
lub prowadzący Mszę św. lub nabożeństwo kapłan przyjmuje prośbę, przekazując w
zamian znak wspólnoty.
Tematy podstawowe Wspólnoty
Krwi Chrystusa
1. Rodzaje
obecności Krwi Chrystusa w świecie.
I.
obecność
fizyczno-historyczna,
II.
obecność
liturgiczno sakramentalna,
III.
obecność
mistyczno-uniwersalna.
2. Odpowiedź
na Krew Chrystusa
We Wspólnocie Krwi Chrystusa
odpowiedź dajemy poprzez nasze zaangażowanie w sprawy Kościoła, społeczeństwa,
poszczególnych ludzi. Zaangażowanie to określana jest jako pięcioraka pomoc:
I.
pomoc Jezusowi,
II.
pomoc wzajemna,
III.
pomoc
misjonarzom,
IV.
pomoc
potrzebującym,
V.
pomoc wszystkim
ludziom dobrej woli.
3. Słowo
Boże
I.
rozważanie Słowa
Bożego
II.
„Słowo Życia”,
III.
wymian
doświadczeń.
4. Historia
Wspólnoty i sylwetki Patronów.
I.
Franciszek
Albertini,
II.
Kasper del
Bufalo,
III. Franciszek Ksawery,
IV. Maria De Mattias,
V.
Katarzyna ze
Sieny.
5. Normy
prawne i struktura organizacyjna WKC w Regionie Polskim i Podregionach.
Wspólnota
na terenie Polski tworzy jeden Region Polski WKC. Jej przełożonym z urzędu jest prowincjał Zgromadzenia Misjonarzy Krwi
Chrystusa. W skład Regionu wchodzą cztery Podregiony:
I.
Podregion Częstochowski (południowo-zachodni), obejmujący diecezje: bielsko-żywiecką, krakowską,
tarnowską, kielecką, sosnowiecką, katowicką, gliwicką, opolską, wrocławską,
legnicką, świdnicką, zielonogórsko-gorzowską, kaliską, częstochowską.
II.
Podregion Swarzewski (północno-zachodni) obejmujący diecezje: szczecińsko-kamieńską,
koszalińsko-kołobrzeską, poznańską, gnieźnieńską, toruńską, warmińską,
elbląską, gdańską, pelplińską, bydgoską.
III. Podregion
Ożarowski (środkowo-wschodni) obejmujący
diecezje: łódzką, łowicką, warszawska, warszawsko-praską, drohiczyńską,
białostocką, ełcką, łomżyńską, płocką, siedlecką, radomską, włocławską.
IV. Podregion
Zamojski (południowo-wschodni)
obejmujący diecezje: przemyską, rzeszowską, sandomierską, lubelską,
zamojsko-lubaczowską.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz